Nieuwsbrieven in 2019

In 2019 zijn er acht nieuwsbrieven verschenen. Van de ontvangers heeft gemiddeld 52,7% de maandelijkse nieuwsbrief gelezen en het ledenbestand groeide vorig jaar met ruim 20%.

Hieronder de nieuwsbrieven en een opsomming van de onderwerpen:

Met o.a.: De juiste gegevens, op het juiste moment, bij de cliënt en bij de juiste zorgverlener; tweede subsidieronde start 1 februari, voorbereiden kan nu al; webinar 9 december 2019 ‘praktische tips om te kunnen starten met digitale gegevensuitwisseling in jouw regio’.

Met o.a.: Een interview met bestuurder Dorine Veldhuyzen over people-centred care, een nieuwe animatie, informatie over een gebruikersbijeenkomst op 11 december én een webinar dat je helpt om verdere stappen te zetten.

Met o.a.: Regionale partnerschappen met 11 VSV’s dienen eerste subsidieaanvraag in, interview kersverse ouders over gegevensuitwisseling, cliëntervaringen centraal, kennismaking met Babyconnect beleidsadviseur Claartje Schouten, terugblik drukbezochte bijeenkomst over de digitale gegevensuitwisseling tussen de geboortezorg en jeugdgezondheidszorg, twee toelichtende infographics over de methode volgens Babyconnect.

Met o.a.: Interview projectleider Karin Visser over hoe regio Amsterdam de subsidieaanvraag aanpakt, kennismaking met de nieuwe projectleider gebruikersgroepen én communicatieadviseur, reacties patiëntenexperts van VIPP IKONE op Babyconnect, uitleg interoperabiliteitsmodel.

Vanaf 1 juli 2019 kan er subsidie aangevraagd worden bij het ministerie van VWS. In deze special alles over de aanvraag, tips, en een link naar antwoorden op veel gestelde vragen.

Met o.a.: Voorzitter stuurgroep Babyconnect Renie Heerbaart (RSONL en RSO IZIT) geeft stokje over aan Stichting Carecodex, kennismaking nieuwe programmamanager Babyconnect Susan Osterop, en meer.

Met o.a.: Regio Rijnmond aan het woord over hoe zij zich voorbereiden op het uitwisselen van digitale gegevens tussen 6 VSV’s, PGO vs. Babyconnect, een kijkje onder de motorkap van de aanpak van Babyconnect en publicatie subsidieregeling vertraagd.

Met o.a.: VIPP Babyconnect ontvangt subsidie van het ministerie van VWS, maandelijks overleg met veldondersteuners , Informatieberaad maakt kennis met Babycon

Tip!

Wil je niets missen overde ontwikkelingen over digitale gegevensuitwisseling?

Meld je dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief>>>