Belang netwerkzorg

2. Belang netwerkzorg

Belang netwerkzorg

Geboortezorg is netwerkzorg. Dat vraagt een andere inrichting van gegevensuitwisseling met patiënten en tussen zorgverleners. Er komt steeds meer bewustwording van netwerkzorg en eindgebruikerssturing, ook bij projecten buiten de geboortezorg. Vaak wordt de geboortezorg als innovatieve aanpak genoemd. Want alles wat binnen VIPP Babyconnect wordt ontwikkeld, kan straks ook voor andere zorgsectoren ingezet worden.

Passende hybride netwerkzorg is de toekomst

De zwangere, kraamvrouw en het nieuwe gezin hebben van verschillende zorgverleners naadloos op elkaar aansluitende zorg nodig. We noemen dat passende hybride netwerkzorg. Passende zorg is zorg waarbij gewerkt wordt vanuit ‘samen beslissen’ en zorg die werkt en betaalbaar is aansluitend bij de behoefte van de cliënt. Hybride zorg houdt in dat er zowel zorg op afstand gegeven kan worden (bijvoorbeeld via beeldbellen) als ook live verleend wordt, afhankelijk van wat de behoefte is. Als we gegevensuitwisseling op deze manier inrichten, kan de cliënt zich probleemloos bewegen binnen een netwerk van zorgverleners.

Eindgebruikers als kompas voor ontwikkeling netwerkzorg

Op het NEN-EGIZ congres van 14 september hebben we een oproep kunnen doen om eindgebruikers als kompas te zien voor de ontwikkeling van netwerkzorg.

Bekijk het LinkedIn bericht >>>

Meer weten?

Neem dan contact met ons op via

info@carecodex.org.