In het nieuws 2020

2. In het nieuws 2020
Kraamsupport

In dit artikel van Kraamsupport legt Susan Osterop, programmamanager bij Babyconnect, uit wat het VIPP programma doet en hoe het programmabureau geboortezorgprofessionals ondersteunt bij het vormgeven van digitale gegevensuitwisseling in hun regio.

Beverwijknieuws.nl

Beverwijknieuws.nl publiceerde een artikel VIPP Babyconnect en de koplopersrol van de regio Noord-Holland Noord in de implementatie van digitale gegevensuitwisseling in de geboortezorg.

ICT&Health

ICT&health publiceerde een reeks artikelen over VIPP Babyconnect.

Zorgvisie

Zorgvisie interviewde Babyconnect programmamanager Susan Osterop over het belang van digitale gegevensuitwisseling in de geboortezorg en hoe VIPP Babyconnect hieraan bijdraagt.
Lees hier het interview

Smart Health

Het online kennisplatform Smart Health interviewde onze CMIO Susanne Zuidhof over o.a. hoe VIPP Babyconnect de geboortezorg probeert te ontzorgen op het gebied van ICT en digitale gegevensuitwisseling.
Lees hier het interview

Nationale Zorggids

De Nationale Zorggids publiceerde het artikel ‘Tweede regio krijgt subsidie voor digitale gegevensuitwisseling geboortezorg’.

Nictiz

Artikel over de drie webinars die Perined, VIPP Babyconnect en Nictiz in september 2020 organiseerden voor ICT-leveranciers in de geboortezorg en JGZ.

De Eerstelijns

De Eerstelijns publiceerde een artikel over digitale gegevensuitwisseling in de geboortezorg waarin Dorine Veldhuyzen, bestuurder van Babyconnect, vertelt hoe we stapje voor stapje dichterbij komen om digitale gegevensuitwisseling te realiseren en hoe VIPP-programma Babyconnect de geboortezorg faciliteert.

De Verloskundige

Verloskundige Anja van den Beldt uit koploper regio Noord-Holland Noord vertelt in het artikel ‘Digitale gegevensuitwisseling in de keten”: eerste stap gezet’ over wat zij verwacht van VIPP Babyconnect.